- Bursluluk Kayıt
- E-posta: info@ozeliz.com.tr
- Özeliz'i Takip Edin:
Beyin ve Öğrenme: Beyin Dostu Ders Çalışma İpuçları
- Anasayfa
- Özeliz Yazıyor
- Beyin ve Öğrenme: Beyin Dostu Ders Çalışma İpuçları
BLOG
Beynin Öğrenme Süreci:
Beyin, bilgiyi işlerken farklı bölgeleri ve yolları kullanır. Sinir hücreleri (nöronlar) arasındaki bağlantılar, öğrenme sürecini belirler. Yeni bilgi öğrenildiğinde veya bilgi tekrar edildiğinde bu bağlantılar güçlenir ve bilgi daha uzun süreli hafızaya kaydedilir.
Beynin öğrenme sürecine uygun olarak ders çalışmak, bilgiyi daha iyi anlamanıza ve daha uzun süre hatırlamanıza yardımcı olabilir.
Çoklu Duyusal Uyarı:
Beyin, bilgiyi işlemek için görsel, işitsel ve dokunsal duyusal uyarılara ihtiyaç duyar. Bu nedenle, ders çalışırken mümkün olduğunca çoklu duyusal uyarıları kullanmak önemlidir.
Görsel: Renkli notlar, grafikler, diyagramlar ve mind haritaları gibi görsel öğeler kullanarak bilgiyi daha iyi anlayabilirsiniz.
İşitsel: Ders kayıtlarını dinlemek, konuları sesli olarak tekrar etmek veya ders çalışırken dikkat dağınıklığını azaltmak için beyin dalgalarını düzenleyen müzikleri kullanmak işitsel öğrenmeyi destekleyebilir.
Dokunsal: El yazısı notlar almak, flash kartlar hazırlamak veya deneyler yapmak gibi dokunsal etkinlikler, bilgiyi daha iyi anlamanıza yardımcı olabilir.
Öğrenme ve Tekrar:
Beyin, bilgileri daha uzun süreli hafızada tutabilmek için düzenli tekrarlara ihtiyaç duyar. Bilgileri öğrendikten sonra, tekrarlarla öğrenmeyi pekiştirebilirsiniz. Tekrarları farklı zaman aralıklarında yapmak, bilgilerin kalıcı hafızada kalmasını sağlar. Bu yöntem, Ebbinghaus Eğrisi olarak bilinen bir hafıza kavramına dayanmaktadır.
Dikkat ve Odaklanma:
Beyin, dikkat dağınıklığı yaşandığında bilgiyi iyi işleyemez. Ders çalışırken odaklanmaya ve dikkati sürdürmeye özen göstermek önemlidir. Rahatsız edici unsurları ortadan kaldırmak, çalışma alanını düzenlemek ve sık aralıklarla kısa molalar vermek, beyin performansını artırabilir.
Anlam ve Bağlam Oluşturma:
Beyin, yeni bilgileri mevcut bilgilerle ilişkilendirerek daha iyi anlamayı sağlar. Bu nedenle, ders çalışırken öğrenilen bilgileri günlük yaşamla ve daha önceki bilgilerle bağlantılandırmak önemlidir. Soyut kavramları somut örneklerle açıklamak veya gerçek dünya olaylarıyla ilişkilendirmek, öğrenmeyi daha anlamlı hale getirebilir.
Beyin, öğrenme sürecinin merkezinde yer alan hayati bir organdır. Beyin dostu ders çalışma yöntemleriyle bilgiyi daha iyi anlamak, daha uzun süreli hatırlamak ve öğrenme sürecini daha etkili hale getirmek mümkündür. Çoklu duyusal uyarıları kullanmak, düzenli tekrarlar yapmak, dikkati sürdürmek, bilgileri anlamlandırmak ve bağlam oluşturmak, beyin dostu öğrenme deneyimi için önemli adımlardır.
Unutmayın ki her beyin farklıdır ve her öğrencinin öğrenme tarzı farklılık gösterebilir. Kendi beyin ve öğrenme stilinizi anlamak ve buna uygun çalışma yöntemlerini belirlemek, başarıya giden yolda önemli bir avantaj sağlayacaktır. Başarılar dileriz!